Publikumsudvikling som institutionsudvikling

Kunst og kultur generelt » Undersøgelser & forskning

Udgivet af Aarhus Universitet / Aarhus 2017, 2015 Emneord: , , , , , , ,

’Publikumsudvikling som institutionsudvikling’ er den første blandt en række rapporter, der under navnet ’rethinkIMPACTS 2017’ bliver udgivet i et samarbejde mellem Aarhus Universitet og Aarhus 2017 frem imod byens rolle som europæisk kulturhovedstad i 2017.

Rapporten fremlægger resultaterne af en undersøgelse af, hvordan man strategisk kan nytænke måden at nå ud til og inddrage nye målgrupper i arbejdet med kulturformidling. Som case undersøger forskerne bag rapporten Radar, Kulturprinsen og Den Gamle Bys indsats for publikumsudvikling frem imod 2017.

Fokus er, hvordan de aarhusianske kulturinstitutioner arbejder med deres ambitioner om i højere grad at inddrage brugerne i skabelsen af deres kulturtilbud efterfulgt af en perspektivering til evalueringspraksis og et norsk eksempel til efterfølgelse.

Comments are closed.